.

     

     

    Ελληνικοί φορείς

    ypourgeio

    eesty
    ergose
    ose logo

     

    gaiose


    diavgia logo2


    Εθνικό Δίκαιο

     

    Η ελληνική νομοθεσία (Νόμοι, Προεδρικά Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις) σχετικά με το σιδηροδρομικό χώρο, στην πλειοψηφία της αποτελεί εναρμόνιση του Έλληνα Νομοθέτη με τις επιταγές των ευρωπαϊκών οδηγιών που αναφέρονται στην ενότητα «Κοινοτικό Δίκαιο».

    Με το Ν.4408/2016 (Α΄135) "Εναρμόνιση της νομοθεσίας με την Οδηγία 2012/34/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Νοεμβρίου 2012 για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (ΕΕ L343/32 της 14.12.2012) και άλλες διατάξεις» ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο η Οδηγία 2012/34/ΕΕ και καταργήθηκε παράλληλα το Π.Δ. 41/2005 (Α’ 60), που αφορούσε στην ενσωμάτωση κοινοτικών οδηγιών από το πρώτο σιδηροδρομικό πακέτο.

    Με το Π.Δ. 159/2007, προσαρμόζεται η ελληνική νομοθεσία προς τις διατάξεις της οδηγίας 2004/50/ΕΚ σχετικά με τη διαλειτουργικότητα του διευρωπαϊκού σιδηροδρομικού συστήματος μεγάλης ταχύτητας και της οδηγίας 2001/16/ΕΚ σχετικά με τη διαλειτουργικότητα του διευρωπαϊκού συμβατικού σιδηροδρομικού συστήματος. Το Π.Δ. 159/2007 τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 39/2008.

    Με το Π.Δ. 160/2007, ενσωματώνεται στην ελληνική έννομη τάξη η οδηγία 2004/49/ΕΚ, η οποία αποσκοπεί στην ανάπτυξη μιας ενιαίας ευρωπαϊκής πολιτικής ασφάλειας των σιδηροδρόμων, και ορίζονται σαφείς διαδικασίες ανάπτυξης, διαχείρισης, πιστοποίησης και έγκρισης ασφάλειας. Ως Αρχή Ασφάλειας Σιδηροδρομικών Μεταφορών συστήνεται το Τμήμα Ασφάλειας Σιδηροδρόμων υπό τη Διεύθυνση Εμπορευματικών Μεταφορών του (τότε) Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και καθορίζονται οι αρμοδιότητές του. Το ως άνω Π.Δ. τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το Π.Δ. 71/2010. Με το Π.Δ. 186/2007 ενσωματώνεται το Τμήμα Ασφάλειας Σιδηροδρόμων στο οργανόγραμμα του (τότε) Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας» αναπροσαρμόζεται το παράβολο και η διάρκεια ισχύος του πιστοποιητικού ασφάλειας σιδηροδρομικής επιχείρησης και έγκρισης ασφάλειας του διαχειριστή υποδομής.

    Ειδικότερα, για την περαιτέρω ανάλυση και εξειδίκευση ζητημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια, εκδόθηκαν οι Υπουργικές Αποφάσεις ΑΣ.4.2/οικ.26697/2422, 35043/2524/1.9.2010, Φ4/οικ. 27887/2166 και ΑΣ10/11249/1018 με τις οποίες ρυθμίζονται θέματα όπως οι διαδικασίες πιστοποίησης ασφάλειας των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, οι μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων, η έγκριση τεχνικών κανόνων ασφαλείας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές κ.α.

    Με το Ν. 3710/2008 συστήνεται το Εθνικό Συμβούλιο Σιδηροδρόμων, που αναλαμβάνει (τότε) τις αρμοδιότητες του ρυθμιστικού φορέα της αγοράς των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, και η Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών.

    Με το Π.Δ. 161/2009, ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία η οδηγία 2005/47/ΕΚ του Συμβουλίου με την οποία ρυθμίζονται οι όροι και συνθήκες εργασίας των εργαζομένων, που παρέχουν διασυνοριακές και διαλειτουργικές υπηρεσίες στο σιδηροδρομικό τομέα.

    Με το Π.Δ. 104/2010, εναρμονίζεται η ελληνική νομοθεσία προς τις διατάξεις της οδηγίας 2008/57/ΕΚ και 2009/131/ΕΚ σχετικά με τη διαλειτουργικότητα του κοινοτικού σιδηροδρομικού συστήματος.

    Τέλος, με το Ν. 3891/2010, λαμβάνονται τα αναγκαία νομοθετικά μέτρα, για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα, ενώ παράλληλα συστήνεται η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ως ο ρυθμιστικός φορέας της αγοράς σιδηροδρομικών υπηρεσιών, με κύριες αρμοδιότητες την παρακολούθηση της ορθής εφαρμογής της σχετικής σιδηροδρομικής νομοθεσίας και την εποπτεία της σιδηροδρομικής αγοράς.

    Στη συνέχεια, εκδίδονται τα Προεδρικά Διατάγματα 120/2010 και 125/2010, βάσει των οποίων προσδιορίζεται η έναρξη ισχύος των άρθρων 16, 18 και 19 του οικείου νόμου.

    Με την Υ.Α. Φ4/οικ.1594/107 εξειδικεύεται περεταίρω των αναφερομένων στο Π.Δ. 41/2005 το περιεχόμενο της αίτησης αδειοδότησης σιδηροδρομικής επιχείρησης, η διαδικασία και τα κριτήρια αξιολόγησής της, η χορήγηση της άδειας, και οι προϋποθέσεις διατήρησής της. Το ποσό του παραβόλου που συνυποβάλλεται από τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις κατά την αίτηση για χορήγηση αδείας αναπροσαρμόζεται με την Υ.Α. Φ4.2/53159/550.

    Ευρωπαϊκοί φορείς

    mobility and transport
    era
    IRG RAIL

    RNE


    tenT 


    Νέα-Ανακοινώσεις

    2017-10-24 Παρέμβαση της ΡΑΣ για λήψη μέτρων προς αποφυγή περιστατικών ηλεκτροπληξίας σε ακινητοποιημένα βαγόνια. 

    Με αφορμή το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουν καταγραφεί θάνατοι/σοβαροί τραυματισμοί ατόμων [...]

    2017-10-13 Σύμβαση Πρόσβασης και Χρήσης της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής μεταξύ ΟΣΕ - Rail Cargo Logistics Goldair

    Την Παρασκευή 13.10.2017 υπογράφηκε Σύμβαση Πρόσβασης και Χρήσης της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής μεταξύ του Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ [...] 

     


     


    Δικαιώματα των επιβατών


    rights

    Στοιχεία Επικοινωνίας

        Ρυθμιστική Αρχή
        Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ)


    similar icons with these tags home house building 3     Σταδίου 33
         105 59 Αθήνα

    telephone icon 53591   τηλ: 210 3860141-142
    φαξ: 210 3860149

    email

       email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

    © 2017 ΡΑΣ. All Rights Reserved.

    Βρείτε μας στο χάρτη

    Please publish modules in offcanvas position.