.

     

     

    Ελληνικοί φορείς

    ypourgeio

    eesty
    ergose
    ose logo

     

    gaiose


    diavgia logo2


    Ιστορικό

    Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ξεκίνησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση μια συστηματική προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της αγοράς σιδηροδρομικών υπηρεσιών με στόχο να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητά τους και το μερίδιό τους στην αγορά μεταφορικών υπηρεσιών. Τα βασικά στοιχεία των μεταρρυθμίσεων που χαρακτηρίζουν την ανασυγκρότηση είναι ο διαχωρισμός της διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής από τις επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες σιδηροδρομικής μεταφοράς, η εφαρμογή της διαλειτουργικότητας μεταξύ των εθνικών σιδηροδρομικών συστημάτων, η εξασφάλιση πρόσβασης τρίτων στην υποδομή, και η ίδρυση και λειτουργία ενός ανεξάρτητου Ρυθμιστικού Φορέα της αγοράς σιδηροδρομικών υπηρεσιών σε κάθε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Η νομική βάση για την δημιουργία και τις αρμοδιότητες του Ρυθμιστικού Φορέα βρίσκεται στο άρθρο 10.7 της οδηγίας 2001/12/EΚ «για τροποποίηση της οδηγίας 91/440/ΕΟΚ για την ανάπτυξη των κοινοτικών σιδηροδρόμων» και στα άρθρα 30 και 31 της οδηγίας 2001/14/EΚ «σχετικά με την κατανομή της χωρητικότητας των σιδηροδρομικών υποδομών και τις χρεώσεις για τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.

    Στην Ελλάδα, με το άρθρο 38 του Π.Δ. 41/2005 που εναρμόνισε την ελληνική νομοθεσία με τις οδηγίες 2001/12/ΕΚ, 2001/13/ΕΚ και 2001/14/ΕΚ, ως Ρυθμιστικός Φορέας που προβλέπονταν από τις ανωτέρω οδηγίες ορίστηκε το (τότε) Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Τρία χρόνια αργότερα, με το άρθρο 20 του Ν. 3710/2008 «Ρυθμίσεις για θέματα μεταφορών και άλλες διατάξεις» συστήθηκε το «Εθνικό Συμβούλιο Σιδηροδρόμων» (ΕΣΣ), το οποίο ανέλαβε τις αρμοδιότητες του Ρυθμιστικού Φορέα. Το ΕΣΣ ήταν εποπτευόμενο από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών αλλά είχε λειτουργική και οργανωτική ανεξαρτησία.

    Τέλος, τον Νοέμβριο 2010, με το άρθρο 22 του Ν. 3891/2010 «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό φορέα», συστήθηκε η «Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων» (ΡΑΣ), η οποία σύμφωνα με το άρθρο 28 του ίδιου Νόμου είναι ο Ρυθμιστικός Φορέας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα. Σύμφωνα με το άρθρο της σύστασής της, η ΡΑΣ απολαμβάνει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και δεν υπόκειται σε έλεγχο από κυβερνητικά όργανα ή άλλη διοικητική αρχή. Τα άρθρα 22-34 του Ν. 3891/2010 περιγράφουν την σύσταση, συγκρότηση, ασυμβίβαστα-υποχρεώσεις των μελών, σύνθεση-συνεδριάσεις-λειτουργία-αποφάσεις, αρμοδιότητες, πόρους-οικονομική διαχείριση, προσωπικό, κ.ά. στοιχεία της ΡΑΣ.

    Με την πράξη 6/23.03.2011 του Υπουργικού Συμβουλίου αποφασίσθηκε η επιλογή και ο διορισμός των πρώτων μελών της ΡΑΣ – Προέδρου, Αντιπροέδρου, τριών (3) τακτικών και τριών (3) αναπληρωματικών μελών – με πενταετή θητεία, κατόπιν πρότασης του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και θετικής γνώμης της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

    Έκτοτε, η Ολομέλεια της ΡΑΣ συνέρχεται τακτικά αναλαμβάνοντας μια σειρά πρωτοβουλιών και προχωρώντας σε επιμέρους δραστηριότητες που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της. Στις αρχές Σεπτεμβρίου 2011, η ΡΑΣ εγκαταστάθηκε στα γραφεία της επί της οδού Άνθιμου Γαζή 4 και Χρήστου Λαδά στο κέντρο της Αθήνας.

    Η αρχική στελέχωση της ΡΑΣ έγινε με την υπ’ αριθ. Φ17.1/οικ50951/5466/2.11.2011 κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, για την μεταφορά δεκατεσσάρων (14) πρώην υπαλλήλων της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. στην ΡΑΣ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

    Τον Ιανουάριο 2013, η ΡΑΣ μεταφέρθηκε σε νέα γραφεία επί της οδού Λέκκα 31 στο κέντρο της Αθήνας.

    Ευρωπαϊκοί φορείς

    mobility and transport
    era
    IRG RAIL

    RNE


    tenT 


    Νέα-Ανακοινώσεις

    2017-10-24 Παρέμβαση της ΡΑΣ για λήψη μέτρων προς αποφυγή περιστατικών ηλεκτροπληξίας σε ακινητοποιημένα βαγόνια. 

    Με αφορμή το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουν καταγραφεί θάνατοι/σοβαροί τραυματισμοί ατόμων [...]

    2017-10-13 Σύμβαση Πρόσβασης και Χρήσης της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής μεταξύ ΟΣΕ - Rail Cargo Logistics Goldair

    Την Παρασκευή 13.10.2017 υπογράφηκε Σύμβαση Πρόσβασης και Χρήσης της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής μεταξύ του Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ [...] 

     


     


    Δικαιώματα των επιβατών


    rights

    Στοιχεία Επικοινωνίας

        Ρυθμιστική Αρχή
        Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ)


    similar icons with these tags home house building 3     Σταδίου 33
         105 59 Αθήνα

    telephone icon 53591   τηλ: 210 3860141-142
    φαξ: 210 3860149

    email

       email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

    © 2017 ΡΑΣ. All Rights Reserved.

    Βρείτε μας στο χάρτη

    Please publish modules in offcanvas position.